התחברות / צור חשבון
חיפוש באתר:
הרשם לרשימת תפוצה:





 

 


עצמי למידה הדפס דואר

מהו המושג עצמי למידה?
קיימות הגדרות רבות למושג "עצמי למידה" Learning Objects- LO's.
להלן הסבר קצר על מהותו של עצם הלמידה כפי שהוא נתפס במסגרת פרויקט CELEBRATE.

הגדרה:
ניתן להגדיר את המושג "עצמי למידה" כיחידת הוראה או למידה מוגדרת ומאופיינת מבחינת תכנים בהיבט טכנולוגי.
לעצמי הלמידה היקף תכנים מצומצם, כלומר קיימים התחלה, אמצע וסוף המועברים ביחידת זמן קצרה וסבירה.
היחידות ניתנות לשימוש מודולארי כלומר, ניתן לקשר אותן לנושאים שונים לפי הצורך, ניתן לבנות רצף של עצמי למידה סביב רעיון מסוים.

היתרונות היחסיים של לימוד בעולם דיגיטאלי הוא:
א.      האפשרות להצגת החומר בדרך ויזואלית ודינאמית.
ב.      האפשרות לנווט את תהליך הלמידה באמצעות שילוב של אינטראקטיביות בתהליך הלמידה.
שימוש אינטראקטיבי אינו מתאפשר בספרי הלימוד הרגילים ויכול לכלול:
חידונים ומשחקים עם משוב אישי ומיידי
היפרלינקים המקושרים למאמרים ומונחים
יכולות התנסות של הלומד בתוך עצם הלמידה
ניווט תהליך הלמידה מתאפשר כאשר בסיום כל עצם למידה ניתן לבחון את תפיסת הלומד את אותו מרכיב. כך ניתן לזהות בעיות מקומיות ולמגרן מיידית.
 
השימוש בעצמי הלמידה בכיתת הלימוד:
ניתן להשתמש בעצמי הלמידה גם בכדי ליצור מחקרים שיתופיים באמצעות שאלונים וסקרים מקוונים, גיליונות אלקטרוניים שיתופיים ובניית מאגרים שיתופיים, כך מתאפשר שיתוף פעולה בין קבוצות שונות ליצירת מחקרים משותפים.
סביב התוצאות ניתן לקיים קבוצות דיון.
שילובם של עצמי הלמידה בתהליך הפדגוגי אינו מחליף את ספרי הלימוד הקיימים אלא מצטרף אל ספרי הלימוד כאמצעי להגברת היעילות במסירת התוכן על ידי המורה וקבלתו על ידי התלמיד.
(נוסח על פי הרצאתו של גידי זנד מט"ח, אונ' תל- אביב)
 
להבנה טובה יותר של המושג "עצמי למידה" להלן מספר קישורים לאתרים בהם קיימים עצמי למידה:
 
שהוכנו על ידי עצמי למידה אורי אלון
הצהרת בלפור
נמלת הדבש
דילמת המגלשה

עצמי למידה של דני גלבוע מתיכון בליך:
מושגים ראשונים במכניקה 
ניוטון

עצמי למידה של נעמי רם מתיכון בליך:
צבעי הקשת 
100 ש"ח  

עצמי למידה נוספים
פרספקטיווה 
דמויות בבולים
מתמטיקה - וקטור 


        
 

 
DIVI8 עיצוב ופיתוח האתר